onsdag 25 mars 2009

två bra program som ger dig en snabbare och stabilare dator.


Två program jag vill tipsa om är Ccleaner och Starup inspector.

Ccleaner:

Ett ständnings program som tar bort onödiga filer och kakor internet-filer och mycket annat.
Du kan även söka efter saknade dll-filer och annat.

Första gången jag använde det fick jag bort hela 2gigabyte skit!.
Efter städningen blir datorn mycket stabilare.

Det finns inget spyware eller liknande i den. jag rekommenderar programmet varmt!

Nedlandningslänk: Klicka här

Starup inspector:

Starup inspector är ett program som låter dig välja vilka program som ska komma upp när du startar datorn. Jag hadde nog 5 program som skulle komma när datan startade de sölade ner upstartningen radikalt.

Men sen ladda jag ner Startup inspector och ställde in det på att bara Messenger skulle komma upp.
100% Inget spyware

Resultat: Datan startade ungefär fyra gånger så snabbt och allt blev bättre

Nedladdningslänk: Klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar